Julafton.

Nu har Hanna åkt hem till sig och jag har åter slagit mig ner i den  fluffiga soffan. Lussebullarna är färdiga, huset doftar glögg och elvis fyller vardagsrummet med sin underbara julskiva.
"Nu är det endast 23 dagar till julafton", tränker jag och ler lite för mig själv. Men... Sedan är det nyår. Denna ångestgfyllda jäkla dag; då man inser hur misslyckad man har varit det gångna året. Vad var mina löften förra året? Sluta röka och bli friskskriven. Jag har inte gårr i land med någotdera. Dessutom har ett år till gått i mitt liv; jag kommer allt närmare ett slut på mina tonår; närmare 40.

ÅNGEST!

Nej, nu ska jag gå upp och hämta min en bok; så jag iallafall kan bli lite mer allmänbildad innan det nya året ankommer. Det är iaf ett löfte jag har kunnat hålla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0