Kväll.

Här sitter mor min och jag uppradade i vår mjuka dunsoffa, med varsin bärbar dator framför oss. Kaffet ryker och min värmekudde ligger på min mage; kvällen är fulländad.
Nu börjar "Sjukhuset" på tv3. Mamma gillar det, men däremot inte jag. Min åsikt om det programmet kan beskrivas med endast ett ord: Tråkigt.

Planeringen av morgondagen är fortfarande lite suddig, men jag tror det blir att shoppa lite julklappar efter skolan; med min syster. Just för tillfället är hon mycket behaglig att umgås med, då hon har feber och är hemskt lugn.
Egentligen är det inte riktiga julklappar som skall inhandlas utan små paket till den traditionella paketkalendern. Sedan jag och mina två syskon bebisar har vi från 1 december fram till jul, fått ett varsitt litet paket; med något litet i. Detta år är det endast jag och min lillasyster kvar av syskonskaran i det Rutbergska hemmet; så tanken slog mig att jag och hon ska fixa små paket till mor och Mange. Dagarna går så mycket fortare när man får paket!

Dags för mig att knata till toaletten och tvätta bort sminket. Somnar nog snart; fick inte mycket sömn i natt. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0