Lördag morgon.

Godmorgon ärade läsare. hade en mycket trevlig kväll igår med Hanna och lillasyster. Eftersom mina lektioner slutar så sent, var vi inte hemma förens vid sju. Vid åtta var middagen klar och hela familjen exlusive Elvira, men däremotHanna och en utav mammas vänner; runt bordet och åt. Vi åt en kött/grönsaksgryta som jag kom på receptet till för länge sedan; den har många charmiga ingredienser. Mycket gott må jag säga.

Efter de vuxna tagit taxi, vart de nu skulle, så drösade Hanna, jag, samt Elvira ner i soffan och började knapra på morötter, blomkål, gurka och äpple. Forrest Gumps röst fyllde rummet, men dessvärre (som vanligt) började jag stortjuta i slutet när Jenny dör. Jag är sådan mes när det gäller Gump! Jag ska gifta mig med honom..

Tidigare imorse när jag skuttade (släpade mig) nerför trappan; var det snö på hela bakgården. Riktig slaskig och vidirg snö, som jag vet kommer blöta ner hela mig innan den här dagen är slut. Jag gillar bara snö på nyårsafton och nyår, inte annars.

Idag ska jag till Farsta med mor min, och inhandla diverse nögvändiga saker. Min inköps lista blir längre desto mer och funderar på den men så här långt har jag kommit;

Tjocka strumpbyxor
Ansikts tvål
Foundation
Nytt läppstift
Rött linne
Kolla på ny mobil


Oj! Nu är klockan fem i halv nio. Klockan nio skall frukosten vara klar (skall baka scones till familjen, lördagen till ära). Gör ett special recept med äpplen och kanel i.. I de scones är det fanimej mer äpplen än mjöl. Fascinerande.


Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Lia

God morgon, hoppas att du har sovit gott :}

2007-11-10 @ 08:29:21
URL: http://hellolia.blogg.se
Postat av: Anonym

vad gott dt låter!!! kan inte du skriva receptet på bloggen?

2007-11-10 @ 08:31:55
URL: http://imlittlemisstroublebaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0