Städa.

Efter att ha hjälpt min mor samt lillasyster med att städa huset; är jag åter tillbaka, i liggande position, i den stora; mjuka; härligt fluffiga dunsoffan. Jag bör nog fundera lite på att skutta upp till sängen istället för att ligga här och jäsa, men trappan tycks för mig just denna minut; vara en stor utmaning.'
 
När jag stack in huvudet i mitt bombnedslag (synonym: rum), så både såg jag samt kände; hur mycket inffernot egentligen måste städas. Jag funderade i några sekunder på att ta itu med arbetsuppgiften omedelbart; men slog mig istället ner på sängen och vilade bort  det underliga begäret.
Efter ha fått bort de konstiga tankarna angående städning ur mitt huvud; så lunkade jag i snigelfart åter ner till vardagsrummet; med dunsoffan som destinationsmål.

Nu är klockan 21.50. Planerar jag in i minsta lilla detalj vad jag jag skall ha på mig för kläder imorgon, samt tar med mig frukosten på tåget; så kan jag sova till ca. 05.15. Stressigt blir det, men det är värt varenda extra sekund i sovande tillstånd.


Från och med nu ska jag försöka börja blogga mer. Minst ett inlägg per dag; helst fler!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0