Tisdag kväll.

Godafton välkomnade läsare!

Jag kan med nervositet berätta att jag fick motiveringen för mitt MVG i svenska; på lektionen idag. Kort fattat så var det: "Du ligger på universitets nivå i ditt bruk av svenska språket." Ni kan ju bara ana hur salig jag är?

Annars har dagen varit ganska seg. For iväg lite tidigare imorse för att hinna köpa en muffin på Sleven; åt Frida-Flickan i min klass. Jag satte ett litet stearinljus på toppen av den saftiga chokladmuffinsen; och så sjöng hela klassen för lille leende Frida.

Vi hade en underlig vikarie, som på något konstigt sätt lyckades släppa oss 1 timme tidigare än vi skulle ha sluatat. Så vid 10.45 var jag, Karin, Frida, Samanta samt Lill-Tess på väg till lilla Bangaladesh för att inta en välsmakande måltid, bestånde av nan-bröd samt sås.

Dagens tips! Sätt inte på dig mer än en strumpa på vardera fot. Du håller värmen bättre på så sätt.

Köpte nya; jätte fina, läsglasögon idag. Ser riktigt proffsig ut när jag sitter här med brillorna på nästippen; och dessutom ser vad som står på skärmen.
Dags för mig att stänga ner internet ett slag, för att skriva klart svenska uppsatsen. Har inte orkat göra det ännu; och känner att det är säkrast att få den klar.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0