En liten notis.

När jag vakande hos Hanna denna morgon; visste jag att detta skulle bli en bra dag. Solens strålar träffade mina ögon, då de funnit en glipa mellan de slarvigt fördragna gardinerna. Termometern visade inte mer än 6 grader kallt; men trots den isande kylan satte sig flickungen och jag på trappan; med händerna slingrade runt varsin stor, värmande kopp kaffe, samt invirade i filtar. Dagens första cigarett röktes med solen i ögonen och leenden på våra frusna läppar. 
Då var klockan 08.20.

Vid elva var vi påklädda och klara för att ta årets första soliga promenad, som 1½ timme senare avslutades på Södertäljecentral. Hanna skulle möta en vän, och jag började strosa mot hemmets värme.
Och här sitter jag nu, uppkrupen med värmekudden i vår mjuka soffan; gosandes med älsklings vovven min.

Musikalen igår var helt fantastiskt. Vilka sånger; vilka danser; vilket skådespel! Man kan tro att tjejerna (och en pojke) har stått på scen från dagen de föddes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0