Ta mig fanken?

Med datorn i famnen och min högt älskade mor vid min sida, sitter jag här denna fredagskväll och bara vilar.

Eftersom jag inte har ork nog att prata om mitt eget misslyckade elände; så tänker jag skriva om ett annat.
Nämligen: MELODIFESTIVALEN.

Att titta på programmet i fråga, är en tradition sedan knubbiga barnsben. Tyvärr blir jag mer irriterad varje år jag tittar på tävlingen; då artisterna blir alltmer utfippade för var år som passerar.
I kvällensprogram gick Christer Sjögren vidare. Hur i fasiken kunde det hända?! Människan är mentalt inställd på Vikingatiden; men går vidare till globen i melodifestivalen?
Jag har egentligen ingen annan röd tråd i detta ämne, än att det är hutlöst komiskt att en människa som står och ylar ut hur mycket han älskar Europa; alternativt kan bli  Sveriges ambassadör i Serbien detta år. 
Man måste vara fyllda 16 föratt få tävla i festivalen; men en övre ålder har aldrig blivit satt?
När jag blir president ska jag införa en sådan regel: - det svär jag på.


Kommentarer
Postat av: soffan

...jag är mer förvånad över att denna trista låt är skriven av genier som Pling och Torgny Södergren! Fattar noll!!

2008-02-10 @ 17:51:44
Postat av: Linnea

Haha, så sant ^^ Men hoppet vilar nu hos Amy. Den ungen är verkligen ett geni som faktiskt kan kamma hem segern i Serbien!

2008-02-10 @ 19:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0