Engelska analys.

Middagen är uppäten, kaffemuggen står framför mig och min vetekudde ligger i knät.
På tv:n visas barnsjukhuset och min mor samt lillasysters kommentarer om allting som händer på SVT1, hörs som ett mumlande i bakgrunden. Finns det ingenting roligare att titta på?

Jag själv sitter och skriver en analys. Boken jag analyserar heter "The collector"; vilket är den tråkigaste bok jag någonsin läst. Dessutom är det en uppgift från Engelska A som skall redovisas inför klassen, vilket gör det ännu krångligare! Jag avskyr att prata engelska inför klassen. Min mun klistras ihop och ut kommer ett swahililiknande mumlande ljud; som kan förväxlas med en 1 årings första ord. Jag stammar; pratar baklänges; sluddrar; pratar spanska. 
Knallröd i ansiktet står jag där; framför 50 ögon; och skämmer ut mig så pass grovt, att ögonkontakt med en klasskamrat är utesluten resterande av dagen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

äsch, så farligt är det inte :) vi ska ha kul!

2008-01-14 @ 23:02:57
URL: http://meandmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0