Gårdagen.

Gårdagen skall jag berätta om med blandade känslor.
När skolan nått sitt slut för denna vecka, gick jag och några flickor i klassen till den lilla indiska resturangen på hörnet. Efter att vi hade tryckt i oss mat till den grad att vi höll på att spricka; traskade vi vidare för att splittras upp åt olika håll. Jag och Elin klev på en buss som tog oss till Karlbergsstation;- vilket vi inte skulle ha gjort.

"INSTÄLLT"
"INSTÄLLT"
"INSTÄLLT"


En timme senare..

"INSTÄLLT"
"INSTÄLLT"
"INSTÄLLT"


Alla jäkla tågen var inställda! Och där stod jag och kunde inte komma på någon alternativ resväg till södertälje. Dessutom hade jag en stor väska, som vägde runt 10 kg; PLUS en handväska med massor av böcker i.

Iallafall så kom jag hem efter ett antal timmars väntan.
Väl hemma hade jag och min syster äntligen fått vårt singstar; vilket vi utnyttjade till fullo. Mina aggressioner rann ut i mitt ylande av låtar såsom "Du ljuger så bra", "One love" samt "Kom hem". Hysteriskt roligt!

Kvällen spenderades som redan nämnt i Tullinge, hemma hos en vän. Filmen vi skulle ha sett var tyvärr utlånad; så vi skuttade iväg till pressbyrån och hyrde en Zombie-Splat-film. Eftersom jag räknar sådana filmer till genern "Komedi" ;skrattade jag tills tårarna rann; medan min vän mest såg äcklad ut. Om det var åt mitt skratt eller det slemliknande blodet; det får jag nog aldrig veta.

Jag missade 23.10 bussen från hans bostadsområde; vilket orsakade att sista bussen upp till mig; från Södertäljecentral; åkte utan mig. När jag ankom till centrum i det varma pendeltåget; var det bara att ta en  djupt andetag och påbörja den 40 minuters promenad hem till värmen.
Eftersom Gud hatar mig så hemskt; blåste han upp till storm, lät det regna lite och placerade ut några läskiga gubbar att pasera på vägen.
När jag hamnar i dessa situationer brukar jag springa hem, för att få det läskiga överstökat snabbt.
Men nejdå; inte springa denna kväll. Klackarna hindrade mig. Jag funderade en ganska lång bit av min promenad på om det var värt att ta av mig skorna, för att kunna börja språngmarchen hem; men kom fram till att det bara var ännu en av mina; hemskt många, idiot idéer.

Kvällen avslutades med ett timmlångt samtal runt 04.00.

Ursäkta att texten är uselt skriven. Jag orkar inte läsa igenom den just nu.. Jag vill ha frukost.


Kommentarer
Postat av: Juha

vad hette filmen?

2008-01-26 @ 12:32:22
URL: http://Bastubacke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0