Varför pendeltågstrafiken är totalt värdelös.

För att slippa fokusera på det inträffade bortfallet; tänker jag skriva om helt andra saker.

Jag verkligen AVSKYR pendeltågen som avgår från stockholmcentral, mellan 15.30 och 19.00. Det känns som om halva sverige ska på just precis det tåget som skall ta mig till södertälje. Dessutom försöker hela rasket kliva på samtidigt; innan avstigande passagerare har klivit av. Kan inte alla bara ta tre djupa andetag och vänta på att de som skall lämna plats åt dem; är klara med sin uppgift? På så sätt skulle pendeltrafiken gå fan så mycket smidigare; och jag skulle slippa bli nermejad av hyseriska småbarnsföräldrar med grisliknande, skrikande, småbarn i sina allt för stora holywood inspirarade barnvagnar.

Nej. Nu skall jag inspireras av 3:ans just nu mest ointelligenta program; The Simpsons. Jag hatar det?



Kommentarer
Postat av: Linn

Den dagen man får körkort... eller ännu bättre, ett flygplan.

2008-01-17 @ 19:46:31
Postat av: Linnéa

Åh, jag vill också kunna flyga. Kan man inte skaffa vingar istället?

2008-01-17 @ 20:19:59
URL: http://linneuslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0